Halito! sleept eerste HR Explore-award in de wacht

Sporten voor vakantiedagen, dat is het innovatieve hr-idee waarmee softwarebedrijf Halito! de HR Explore-award wint. Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland reikte de onderscheiding dinsdag uit tijdens het HR Explore-congres in het bijzijn van meer dan honderd hr-professionals.

Halito!, een Antwerps softwarebedrijf voor eventregistratie, beloont actieve collega’s met extra vakantiedagen. Wie een uur sport, krijgt tien minuten betaalde vakantie en kan zo per jaar vier dagen winnen. Het concept overtuigde de expertenjury van Voka Antwerpen-Waasland, dat in het kader van zijn HR Explore-congres op zoek ging naar het meest innovatieve hr-initiatief.

De winnaar nam het op tegen zes andere genomineerden die elk een sterk project hadden voorgelegd in uiteenlopende domeinen. Een leiderschapstraject (Liberoo), waardegedreven bedrijfscultuur (Bakker Belgium) of specifieke aandacht voor vaardigheden voor de arbeidsmarkt van de toekomst (Aquafin) stond naast een uitgeschreven reis van medewerkers binnen de organisatie (Bonache), een online feedbackplatform (QbD) en doorgedreven duaal leren (Bilfinger).

Bart Van Zele, CEO van Halito! is bijzonder trots op de award. 'Dit is heel belangrijk voor ons bedrijf. We zijn al even bezig met ons initiatief en bijna al onze medewerkers doen eraan mee. Het is een mooie beloning voor hard werk. Deze award krijgt een mooie plaats in onze inkom waar niemand er naast kan kijken.'

Zo’n honderd hr-professionals woonden het HR Explore-congres bij. Met tien sprekers, drie infocorners, de verhalen van de zeven genomineerden en de aansluitende netwerkreceptie, vonden de aanwezigen nieuwe inspiratie voor hun hr-beleid.