Eerste editie Bedrijvennetwerkdagen neemt blitzstart in Antwerp Expo

Grootste netwerkvloer van het land verwacht meer dan 2.500 bezoekers

'Na twee jaar Zoom- en Teams-meetings voelt dit echt als een bevrijding!’ Met die woorden opende Vlaams viceminister-president Bart Somers vandaag de eerste editie van de Antwerpse Bedrijvennetwerkdagen; een initiatief van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en Kortrijk Xpo. Met 138 standhouders en meer dan 2.500 geregistreerde bezoekers is Antwerp Expo twee dagen lang het decor van de grootste netwerkvloer van het land.

De Bedrijvennetwerkdagen is een beurs die zich richt tot ondernemers en professionals uit alle mogelijke sectoren. De bedoeling is dat bedrijven zich op een creatieve manier voorstellen aan een professioneel publiek. Luc Luwel, gedelegeerd bestuurder van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: ‘Na een periode waarin iedereen in zijn kleine bubbel zat opgesloten, komt dit event op het best mogelijke moment. Hier kunnen bedrijven hun klanten eindelijk weer fysiek ontmoeten. Ideeën uitwisselen, zakendoen en netwerken; dat is waar het hier de komende twee dagen allemaal om draait. Wij zien dit als een soort herstart van onze economie.’

‘Het unieke aan de Bedrijvennetwerkdagen is de regionale insteek’, vult Pieter Desmet van mede-organisator Kortrijk Xpo aan. ‘Zakendoen met bedrijven die bij wijze van spreken om de hoek liggen. Het is een formule die sinds de coronacrisis zelfs nog beter aanslaat.’

De beurs is op woensdag 13 en donderdag 14 oktober vrij toegankelijk, telkens tussen 14.00 en 21.00 u. ​ De inkom van de Bedrijvennetwerkdagen is gratis. Bezoekers hoeven zich enkel te registreren, waarna ze een scanbare badge krijgen om via hun smartphone contactloos gegevens uit te wisselen. Naast netwerken kunnen ze ook randactiviteiten meepikken, zoals inspiratiesessies voor familiebedrijven of speeddating met andere ondernemers.

Alle info over dit event kan je vinden op https://www.voka.be/programmabedrijvennetwerkdagen