Bart De Wever krijgt gouden plaat in Galerij der Prominenten

Antwerps burgemeester volgt ondernemersduo van Essentiel Antwerp op

Antwerps burgemeester Bart De Wever is de nieuwe naam in de Galerij der Prominenten van Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland. Woensdagavond mocht hij zelf zijn gouden plaat onthullen in aanwezigheid van tweehonderd ondernemers en bekende personaliteiten. De burgemeester van Antwerpen is de 34ste naam op de ‘wall of fame’ van de Kamer Antwerpen-Waasland.

Gedelegeerd bestuurder Luc Luwel: ‘We hebben die onderscheiding in 1990 voor het eerst uitgereikt. Er zijn geen geldprijs of bijzondere privileges aan verbonden. Net als de ondernemers, kunstenaars en wetenschappers die erop staan, krijgt Bart De Wever die erkenning omdat hij in de ogen van onze brede ondernemerscommunity heeft bijgedragen tot de bijzondere dynamiek van onze stad en regio.'

Tijdens de feestelijke inauguratie benadrukte Jo De Backer, voorzitter van Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland, onder meer de verdiensten van De Wever in het ontmijnen van het Oosterweel-dossier: ‘Mede dankzij u wordt er vandaag vier miljard geïnvesteerd om van deze stad hopelijk een voorbeeld te maken van een moderne, bereikbare metropool.’

Bart De Wever nam uitgebreid het woord in een bevlogen bedankingsspeech voor een zaal bomvol ondernemers. 'Voor jullie zal de deur van het stadhuis altijd open staan, zolang jullie duurzame meerwaarde creëren en werk verschaffen aan duizenden gezinnen. Voor beleidsmakers is er nu geen ruimte voor twijfel. Het is tijd om door te pakken en ons te richten op onze kerntaken op vlak van veiligheid, leefbaarheid, het bestrijden van de criminaliteit en het stimuleren van eerlijk ondernemerschap', sprak hij.

Met zijn onderscheiding volgt Bart De Wever het ondernemersduo Inge Onsea en Esfan Eghtessadi van modelabel Essentiel Antwerp op. Andere bekende namen op de ‘gouden wand’ zijn onder anderen Soudal-oprichter Vic Swerts, kunstenaar Luc Tuymans en topviroloog Peter Piot.